Garantie & verjaring

01:10

Wat zijn mijn rechten bij een verlopen garantie?

Recht in de regio op 24 maart 2014
04:29

Ondanks garantie geen tegemoetkoming

Recht in de regio op 03 maart 2014
06:01

Bruiloft in de soep

Recht in de regio op 10 februari 2014
04:34

Kinderstoel gaat snel kapot

Recht in de regio op 06 januari 2014
01:06

Waar heb je recht op als je vlucht is geannuleerd?

Recht in de regio op 22 november 2013
01:22

Is mijn tegoedbon nog geldig?

Recht in de regio op 20 september 2013
05:34

Wie draait er op voor de extra kosten van de douchebak?

Recht in de regio op 22 februari 2013
07:20

Waar is het geld gebleven?

Recht in de regio op 18 januari 2013
05:41

Bijna fatale sperzieboon

De Rijdende Rechter op 11 september 2012
01:39

Minder uitbetaald na afsluiting verzekering

Recht in de regio op 16 april 2010

Meer over Garantie & verjaring (o.a. productschade, reparatie)

We hebben er allemaal wel eens mee te maken: een product gaat na aankoop stuk. Gebeurt dit binnen de door de fabrikant of verkoper gestelde garantietermijn, dan zal die zonder veel omhaal kosteloos voor vervanging of reparatie zorgen.

Natuurlijk gaan zaken vaak stuk net ná de garantietermijn, maar dat betekent niet dat u dan helemaal geen recht meer heeft op garantie. De wet hanteert namelijk ook een termijn waarbinnen u redelijkerwijs mag verwachten dat een product niet uit elkaar valt, dat is de wettelijke garantie. Deze garantie heeft betrekking op de koopovereenkomst en daarbij is de verkoper degene die borg moet staan voor de garantie. Het kan dus zijn dat de fabrieksgarantie al verlopen is, maar daar heeft u als koper dan niets mee te maken.

ConsuWijzer: Meer over garantie>>