Inloggen om uw vraag te stellen of te reageren in ons forum.

Vermissing postpakket

santy
Beginneling

Postpakket aangetekend verstuurd naar Portugal met TNT Post. Pakket niet aangekomen op adres van bestemming ,na invulling van schadeformulier bericht gekregen van TNT Post dat het postpakket niet is gevonden. Ook gaan zij niet over tot schadevergoeding, dat vindt ik vreemd omdat op het verzendbewijs staat dat het pakket tot 500 euro verzekerd is. Heeft iemand advies?

up
25
Geplaatst op 12 oktober 2011 om 20:36
Le Coq
Helpdesk

Bij aangetekende verzending bestaat recht op een standaardbedrag als vergoeding ingeval van zoekraken van het poststuk. In redelijkheid kan TNT niet aansprakelijk worden gesteld voor alles wat men met via de post verstuurd.

Bij verzekerd vervoer (voor die verzekering moet worden bijbetaald) kan een hogere schadeloosstelling volgen.

Als TNT niet vermeldt WAAROM geen schadevergoeding wordt uitbetaald (dat is hier de cruciale vraag!), kan ook geen diepgaander antwoord worden gegeven. Als TNT geen reden noemt: vraag ernaar!

up
28
Geplaatst op 18 oktober 2011 om 00:41, Waarschuw de redactie
Protheus
Raadgever

Vraag is of het pakket een track en trace code heeft. Deze werkt echter niet in alle landen, maar wordt wel uitgegeven.
Kijk of je het pakket kan traceren via tracktrace.nl met deze code. Lukt dit niet dan kan je navraag bij TNT uitvoeren of zij het pakket kunnen opzoeken met deze code. Het is uiteraard knullig als er een traceercode wordt gegeven maar TNT het pakket niet meer kan vinden. Net als collega Le Coq al aangeeft is het wel van belang waarom TNT het pakket niet kan vinden, (wat geven zij als reden) en al gelijk aangeven geen schade te vergoeden. Het pakket is immers verzekerd verzonden tegen verlies of diefstal of dergelijk. Probleem is alleen dat je dan wel moet kunnen aantonen wat in het pakket zat, en hoe duur het product is geweest. Mijn advies is om contact met TNT op te nemen en vriendelijk vragen of zij het pakket kunnen vinden en je informatie kunnen verschaffen. Mijn ervaring leert dat veel mensen direct in hun berichtgeving een schadevergoeding eisen. Advies is om dit in de eerste opzetten niet aan te geven. Kans bestaat dat je voor jezelf dan al deuren sluit.
Succes in deze casus.

up
19
Geplaatst op 24 november 2011 om 01:22, Waarschuw de redactie
Inloggen om uw vraag te stellen of te reageren in ons forum.